Elite Dangerous komplett deinstallieren

• Hi,

John

jupp, das fehlerbild hatte sich nach dem Deinstall veändert, sorry für die Verwirrung....

.NET war ein guter Hinweis, war es dann doch nicht.

Jesse Pandora

AntiVir war es auch nicht, danke für den Hinweis.

nepo

Den Ordner hatte ich gelöscht. Wie gesagt, alles war gelöscht, das war es auch nicht... Danke trotzdem

Die Lösung erfolgt im nächsten Beitrag...

Grüße BOA

• Hi,

ich will die Lösung natürlich nicht vorenthalten.

Der ED Support hat heute am Sonntag ! geantwortet.

Wahnsinn...

Hier die komplette Email:

Hey BOA,

Thanks for getting in touch. It sounds like there may be some errors in your installation of Elite Dangerous, can you please uninstall the game from your system and do a fresh install as shown below:

· First uninstall the launcher from your computer using 'Programs and Features' (or Steam's built-in uninstaller).

· Remove (delete) any left over files from where the launcher was installed. (Please be aware that this will mean you may have to download all game files again)

· Find your game folder, you can find this here- Delete it

· If "C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Frontier_Developments" exists - Delete it

· If "C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Frontier Developments" exists - Rename this folder to back up your user settings

Once completed, please restart your PC to clean up and leftover files. You can now re-install Elite Dangerous as normal and hopefully, you will find this issue no longer appears.

If this is not the case, can you go into your launcher options and do the following:

1.Untick Enable Virtual Cache.

2.Then Log Out Machine.

3.After that please start Internet Explorer, and press CTRL+SHIFT+DEL on your keyboard. This will open the "Delete Browsing History" window.

4.If Internet Explorer is your default browser you can leave "Preserve Favourites website data" on, but make sure the "Temporary Internet files and website files" option is ticked, and "Cookies and website data" option is also ticked. Untick everything else and then click the Delete button.

5.Open any website in Internet Explorer, and leave it running (just to make sure the Launcher's network connection stays open).

6.Start the Launcher and try patching again.

Also see https://support.frontier.co.uk/kb/faq.php?id=283

If there is anything else that we can do to help, please let us know! :)

Kind Regards,

CMDR Minotaur

Elite Dangerous Customer Support Wing

Your Frontier Developments Team

Teil 1 hatte ich erfolglos bereits getestet, so dass die Lösung tatsächlich in Punkt 4 des zweiten Teils lag.

Im IE wie angewiesen die Temp Files und das andere Zeugs gelöscht und siehe da, danach lief es wieder....

Eigentlich genau das, was Raptorix eventuell schon gleich hier in der ersten Antwort angedeutet hat... :-)

Nu lüppt es wieder....

Yeah, werde gleich mal online gehen, wenn die Maronensuppe fertisch is....

Grüße und Danke an alle Helfer

BOA

• Krass, da kommt man aber doch schwerlich drauf ?!

Meinen die auch bei WIN10 den IE? Hast du WIN10 und benutzt dort den IE11 z.b. ?

Bei WIN10 ist es ja der Edge-Browser und nicht der alte IE den es aber immer noch gibt.

Sachen gibt's :/

• Krass, da kommt man aber doch schwerlich drauf ?!

Meinen die auch bei WIN10 den IE? Hast du WIN10 und benutzt dort den IE11 z.b. ?

Bei WIN10 ist es ja der Edge-Browser und nicht der alte IE den es aber immer noch gibt.

Sachen gibt's :/

Hi, versuche noch Win7 solange wie möglich zu erhalten, da habe ich den IE11 drauf, den ich zum Surfen gar nicht nutze. Lediglich Google Chrome wird von mir genutzt....

• Leute die sich über den IE aufregen und dann Chrome nutzen. Na ja, hat jeder seine eigene Art von Humor. :D

[url2=http://www.edshipyard.com/#/L=60M,4wt4wt4wt4wt0-8,3150505A3w4s4s3c,mpT7Pm4yG]Mein Viperlein[/url2]