1.6 and The Engineers (2.1) update incoming

• Quelle: https://forums.frontier.co.uk/…15&viewfull=1#post3945715

Hi guys,

Today's the day many of you have been waiting for. We're going to be updating Elite Dangerous with The Engineers (2.1) and 1.6. However, to do so we will need to bring the servers down for a long period of time while we apply the updates.

The servers will be down for potentially 10+ hours. It could be significantly shorter or longer and we wont be able to give a firm timeframe but we'll keep you informed on this thread as we get more information.

While you're waiting for the servers we have a few things going on to keep you entertained.

- We have a 1 hour AMA with David Braben on the Elite Dangerous subreddit at 11am. The thread will be going live on the subreddit closer to the time.
    - We have the launch livestream from 1pm where Ed Lewis will be joined by David Braben, Mike Brookes, Sandro Sammarco and many more developers for some Q&As and giveaways. You'll find that on our official YouTube channel.
    - We will be attempting to keep the beta servers online to allow players to continue playing.

We will update the thread with the full patch notes once we have them.

Thank you for your patience.

Im Englischen gibt es dazu auch immer wieder Updates in dem Post...

Update 1: The servers are down. Here we go! 08:10 BST (aprox)

Update 2: Beta servers are currently being worked on to bring them back on line. Will keep you updated. 08:20 BST (aprox)

Update 3: Beta servers are online. 09:00 BST (aprox)

Update 4: The reddit AMA thread goes live to gather questions ahead of time. 10:00 GMT (aprox)
    https://www.reddit.com/r/Elite…raben_cocreator_of_elite/

Update 5: Reddit AMA went live! (11:00 BST)

Update 6: Reddit AMA ended (12:05 BST)

Update 7: Livestream started on our official YouTube channel (13:00 BST)

Update 8: Patch notes added below. (13:14 BST)

Update 9: Looks like we're going over the 10 hour mark. Thank you for sticking with us and we'll let you know as soon as we have a better ETA for you all. (18:13 BST)

Update 10: We've hit a small issue with the update. We're working on it now. We're unsure how long it will take to resolve but stick with us and we'll keep you informed! (18:56 BST)

Update 11: OK guys, We have a fix and it's in QA. We should be good to give you an ETA shortly! (19:50)

Update 12: We have an ETA now. 08:30pm BST. Thanks so much for sticking with us! (20:00 BST)

Update 13: We are live! The update is ready for download. Thank you so much for your continued support and patience!

----

Patch notes time!

Please note for Xbox One update: The update is available for download but will not be able to play until the servers are back up. It will be 9.2GB download.
    ...

Warum die allerdings die Beta-Server wieder gestartet haben verstehe ich noch nicht.
    Edit: Ok steht weiter oben im Text, trotzdem...

Bit denne...
    ansi4713

EDIT 13:40 : Es wurden Uhrzeiten zu den Updates hinzugefügt...
    EDIT 14:20 : Patch notes sind draußen, sind aber zu lang um hier gepostet zu werden (Post überschreitet die max. Größe :lol: )

• Jetzt kommen natürlich die unvermeidlich doofen Fragen von Tano der noch nie ein Online-Spiel gespielt hat. :mrgreen:

Warum dauert so was eigentlich so lange?
    Ist das technisch so kompliziert?
    Ich kann mir gar nicht vorstellen wie so ein Online-Spiel überhaupt funktioniert wo so viele Menschen weltweit in Echtzeit gleichzeitig mitmachen können! :oops:

"Weiter so Commander!"

• Quote from Tano

Jetzt kommen natürlich die unvermeidlich doofen Fragen von Tano der noch nie ein Online-Spiel gespielt hat. :mrgreen:

Warum dauert so was eigentlich so lange?
    Ist das technisch so kompliziert?
    Ich kann mir gar nicht vorstellen wie so ein Online-Spiel überhaupt funktioniert wo so viele Menschen weltweit in Echtzeit gleichzeitig mitmachen können! :oops:

dann haste damals star trek armada 2 nie gespielt , das war auch weltweit und immer mächtig was los

• Ich überlege immer, wenn sich 1,5Mio Menschen dieses Spiel kaufen und weltweit alle gleichzeitig im Offenen Spiel sind, was ist das für eine Technik mit der sich das umsetzten lässt :sm46: ?

"Weiter so Commander!"

• Quote from Saltok

dann haste damals star trek armada 2 nie gespielt , das war auch weltweit und immer mächtig was los

*g* Wie gesagt, mein erstes Online-Spiel! :sm13:

"Weiter so Commander!"

• Quote from Tano

Ich überlege immer, wenn sich 1,5Mio Menschen dieses Spiel kaufen und weltweit alle gleichzeitig im Offenen Spiel sind, was ist das für eine Technik mit der sich das umsetzten lässt :sm46: ?

das nennt sich internet , schon mal was von gehört ?
    www das world wide web

• ...mache grad BETA UPGRADE ??! :sm39:

LG
    Dr.Andrew
    ---------------------------------------------------------------------------------
    *Man lebt nicht länger, wenn man sich beeilt!*

• Quote from ansi4713 [UGC]

Es gibt keine Bi-Weave Schilde mehr zu kaufen. :shock:
    Auch auf Englisch und in der Founders World nicht...

Bit denne...
    ansi4713

:sm46: Whaaaat? Das sind meine Lieblingsschilde :evil:

iq1vPhR.giflmPkkN7.jpg20190215-discordanima0nkey.gif

David Braben needs your help! Buy Ay Are Eggs! --------- Space Legs mi doch am Arx! :mrgreen: